یک استعداد درخشانی منتقدمدارس خاص و برخی محصلان پرادعایش!

ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا و یاران وفا دارشان. به امید اینکه ما و عزاداری هایمان نیز در راستای قیام حضرت باشد، لینک مطالب ارزشمند زیر را خدمتتان ارائه می کنم تا شما نیز در خواندنش با من سهیم باشید و در ترویج معارف شیعی بکوشیم...

کاریکاتوری در نقد بازنمایی رسانه های غربی از بدعت های عزاداری

برای دیدن در اندازه اصلی لطفا اینجا را کلیک کنید. 

  1. *متن کامل دست پنهان درنقدقمه زنی+دست نوشته های علمای عظام شیعه
    ۱۴.*پاسخهای فقهی به شبهات صانعی وطرفداران قمه زنی ازلسان علما
    ۱۵. *عکاس لهستانی:محرم فقط قمه‌زنی نیست
    ۱۶. *مخالفت با نظر مراجع در یک شبکه شیعی + فیلم
    ۱۷. *BBC مروج قمه‌زنی بین شیعیان است
    ۱۸. *تداوم حمایت از قمه زنی در رسانه های دولت انگلیس
    ۱۹. *میزگرد VOA برای تطهیر و ترویج قمه زنی در بین شیعیان
    ۲۰. *كاهش شديد قمه زني در خمینی شهر اصفهان
    ۲۱. *توضيحات دوباره آيت‌الله وحيد خراسانی درباره قمه زنی و عزاداری
    ۲۲. *مخالفت علمای بزرگ شیعه ازصدسال پیش باهرنوع بدعت به نام عزاداری
    ۲۳. *متنی مستند:سایقه جدی تحریم قمه زنی توسط علمای بزرگ شیعه
    ۲۴. *متن فتاوای علمای جامعه مدرسین درسایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  91/09/05ساعت 1:46  توسط سمپادیان  | 

دانلود کتاب ارزشمند «قمه زنی سنت یا بدعت» 

قَالَ مولانا امیرالمؤمنین، علی- علیه‌السلام: النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا؛ مردم دشمن آن چيزند كه نمى‏دانند.

از زمانی که حقیر کتاب قمه زنی سنت یا بدعت را نگاشتم، افراد بسیاری در این وبلاگ نظر گذاشتند، که تعدادی از نظرات در مخالفت و تعدادی هم در موافقت با قمه زنی بود، اما آنچه در نظرات مخالفان قابل توجه بود- به غیر از توهین‌هایی که انجام می‌شد- عدم مطالعه‌ مطالب وبلاگ و یا کتاب حقیر بود. به صورتی که بعضی بدون توجه به استدلال ها و مطالب از پیش گفته شده، شبهاتی را مطرح می نمودند که جواب آن در مطالب وبلاگ آمده بود. خاطرم هست در جایی شخصی را دیدم که اعتراضاتی نسبت به کتاب من داشت، از او پرسیدم: آیا کتاب مرا خوانده‌ای؟ گفت: نه، اما می دانم، اشتباه گفته‌‌ای!(البته تعبیر او چیز دیگری بود که توهین آمیز بود) از همین رو در اینجا حقیر برای اولین بار فایل پی دی اف کتابم را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهم تا شاید نقدها و اعتراضاتی که صورت می‌گیرد کمی منطقی تر و از سر علم باشد. برای دانلود کتاب اینجا را کلیک کنید/ منبع:http://ghamezani.blogfa.com/post-89.aspx

معرفی اجمالی کتاب «قمه زنی سنت یا بدعت»: دراین کتاب که با رویکرد تحریف زدائی از عزاداری امام حسین نوشته شده به نقد و بررسی ابعاد مختلف فقهی، اجتماعی و سیاسی بدعت قمه زنی پرداخته می‌شود و واقعیت هایی درباره این عمل خرافی روشن گردیده است.همچنين تصاويري دلخراش ازقمه زني، كه مورد سوء استفاده سايتهاي بيگانه قرار گرفته،درپايان كتاب آمده است. از وب حجه الاسلام مسائلی نگارنده کتاب

+ نوشته شده در  91/01/14ساعت 4:23  توسط سمپادیان  | 

جعل عکس در سايت منافقين عليه ايران

خبرگزاري فارس (اینجا) : گروهك تروريستي منافقين بار ديگر در حركتي ناشيانه اقدام به جعل عكس و ارتباط دادن آن با نا آرامي‌هاي روز عاشورا در تهران كرد.

به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، پايگاه اطلاع رساني هابيليان نوشت؛ سايت رسمي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) با انتشار تصوير دختري با سر و روي خونين، ادعا كرد كه وي در ناآرامي‌هاي روز عاشوراي تهران به اين حال و روز افتاده است.

اين در حالي است که عکس ياد شده تصويري معروف از يک دختر لبناني در حال قمه‌زني است که از چند سال پيش در سايت‌هاي شيعي و ضدشيعي بازتاب گسترده‌اي داشته است. با اندکي دقت در اصل تصوير مي‌توان دريافت که گروهک منافقين براي سوء استفاده از اين تصوير که به لحاظ زماني و مکاني هيچ سنخيتي با حوادث اخير ندارد، حاشيه‌هاي آن را که نوشته‌هايي به زبان عربي در آن مشهود است، حذف کرده است.

تصوير اصلي، دختري را به همراه عده‌اي ديگر نشان مي‌دهد که در شهر نبطيه در جنوب لبنان مشغول قمه‌زني هستند.


تابلوي مؤسسه بيت الهدي ـ مرکز فروش لوازم حجاج در شهر نبطيه ـ و تابلوهاي ديگر به زبان عربي نيز در زمينه تصوير کاملاً مشهود است. جعل تصاوير از شيوه‌هاي قديمي منافقين براي فريب افکار بوده است. پيش از اين، گروهک تروريستي منافقين براي تحريک احساسات مردم و توجيه جمع‌آوري کمک‌هاي مالي در اروپا ـ که از سوي خود منافقين «گدايي شرافتمندانه» خوانده مي‌شود ـ با جعل عکس‌هايي از کتاب «کودک، ايمان، رهايي»، مدعي شده بود که والدين اين کودکان به دست حکومت ايران اعدام شده‌اند. اين در حالي است که کتاب ياد شده در بردارنده شکار لحظاتي از زندگي کودکان نقاط مختلف ايران توسط عکاسان صاحب نام کشورمان است که از سوي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران منتشر شده است. برخي عکس‌هاي اين کتاب، پيش از آن در نشريات کشور از جمله روي جلد مجله «اطلاعات هفتگي» نيز به چاپ رسيده بود.

چند سال پيش نيز گروهک منافقين با انتشار گسترده عکس بازديد سيد محمد خاتمي ـ رييس‌جمهور وقت کشورمان ـ از موزه عبرت در سايت‌هاي عربي، صحنه‌هاي بازسازي شده شکنجه نيروهاي انقلابي توسط ساواک را شکنجه اسراي عراقي در ايران عنوان کرده بود.

+ نوشته شده در  88/10/10ساعت 18:49  توسط سمپادیان  | 

*خدا را شاکرم که دیروز توانستیم با برخی دوستان سمپادی در راهپیمایی مردم مسلمان ایران شرکت کنیم و اقدامات منافقانه برخی سبزهای مدعی را محکوم کنیم و به آنها بفهمانیم که ایران ما هنوز هم بوی امام عزیز را می دهد و ما شعارهای این گروه اندک و منحرف را قبول نداریم. همچنین وبلاگ های برخی مدعیان سیاست انجمن سمپاد دیدنی است که راهپیمایی چندین هزار نفره همشهریان خود را نادیده می گیرند و مانند روزنامه های اصلاح طلب اعتماد و ... خود را به کوری می زنند، قطعا اینها در مسیر مردم خود نیستند و خودشان به دست خود، افشاگری می کنند و چهره واقعی خود را به نمایش می گذارند. خیال می کنند که دیگران هم مثل آنها، روح خود را به غرب فروخته اند!

حضرت امام روح الله:محرم وصفراست که اسلام رازنده نگه داشته است.

*با تسلیت ایام محرم الحرام و شهادت حسین بن علی علیهما السلام و یارانش به دوستان، چند لینک مفید در پیرایه زدایی از فرهنگ عاشورا را در اینجا قرار می دهم تا برخی منافق سیرتان و سبزهای لجنی، به بهانه خرافه زدایی اصل عاشورا و قیام حسینی را هدف قرار ندهند. امید که تمام روشن اندیشان شیعه و سبزهای علوی، با نصب العین قرار دادن کلمات مراجع و ولی فقیه متقی شیعه در خرافه زدایی از فرهنگ عامه کوشا باشند که این فرهنگ التقاطی عامه دین نیست بلکه ترکیبی از تفکرات گنوسیستی و صوفیه و ارتدوکس های مسیحی و متصوفه یهودی می باشد که به اسم اسلام و شیعه تمام شده است و دشمنان سوء استفاده وسیعی از آن کرده اند. امید که با حمایت از نظرات علمای بزرگوار روشنفکر شیعه همچون رهبر معظم انقلاب و امام عزیز، باعث نا امیدی دشمنان این عزیزان شویم.

گلگشتی در کتاب قمه زنی سنت یا بدعت اثر مهدی مسائلی که امسال به چاپ هفتم رسید.

وبلاگ حاج مهدی مسائلی نویسنده کتاب قمه زنی سنت یا بدعت

وبلاگ کتاب دست پنهان درنقد قمه زنی وتحریفات عزاداری(باتیراژصدوشصت هزارنسخه)

كتاب «قمه‌زنی؛ آبروداری يا آبروريزی شيعه» که امسال منتشر شد.

وبلاگ عاشورا، نقد و بررسی  کاملی از خرافاتی که به عزاداری حسینی راه پیدا کرده است.

*برخی توهین به امام را فقط در پاره کردن عکس امام دانستند! اما پر واضح است که توهین به شعارها و اهداف امام عزیز از پاره کردن عکس ایشان به مراتب بدتر است. شعار سبزها "نه غزه نه لبنان جمهوری ایرانی" و سایر شعارهایشان در روز قدس و ۱۶ آذر هزاران بار از توهین به عکس امام بدتر بود. برخی سبزها هم جز فرافکنی کاری بلد نیستند. به جای تبری جستن از برخی دوستانشان عمل انها را تایید و توجیه می کنند. این وقعا مایه تاسف است و نماد سیاست نشناسی و نشناختن جامعه ایرانی از جانب آنهاست. برخی از مدعیان سمپاد یزد هم در ایامی که خون مردم به خاطر توهین به امام به جوش امده است، به جای محکوم کردن صریح این عمل، همان راه سبزهای سیاست ناشناس را می پیمایند و توجیه می کنند و به قول خودشان امام را نقد می کنند!! متاسفم که چنین کسانی در راس برخی ان.جی.اُ های سمپادی هستند، گرچه برخی دوستان نزدیکشان هم عملکرد انها را قبول ندارند. البته عموم بچه های سمپاد چندان به اینها توجهی ندارند و از سبزهای آمریکایی و اسرائیلی مبرا هستند و در مسیر اهداف انقلاب هستند، گرچه خیلی ها چنین چیزی را نمی خواهند. راه امام حسین علیه السلام راه واضحی است که حمایت از مظلوم و مسلمانان در بند اشغالگران و همچنین تبعیت از ولی فقیه شیعه و مراجع و علمای الهی، از اصول آن است. هیچ ابهامی وجود ندارد گرچه منافقان، فضا را ابهام آمیز می خواهند. و من الله التوفیق.

مطلب مرتبط قبلی: توهین به حضرت امام و موضع انجمن دانش آموختگان سمپاد یزد

+ نوشته شده در  88/09/28ساعت 12:39  توسط سمپادیان  | 

متن کامل ويراست جديداين کتاب ارزشمند را که امسال در تيراژ صد هزار جلد(چاپ هاي چهارم تا هشتم) منتشر شد را در اين آدرسها ببينيد: وبلاگ کتاب: http://www.dastepenhan.blogfa.com  و همچنين:متن کتاب در خبرگزاري رسا/خبرگزاري حوزه هاي علميه(صفحات?-???) وهمچنين:عکس هاي کتاب دست پنهان /16 صفحه رنگي آخر کتاب(صفحات ???-???) از سايت اسلام ناب وهمچنين: پي.دي.اف کتاب(صفحات 1-114) از سايت اسلام ناب وهمچنين:فصل بسيار مهم وجديدکتاب دست پنهان/پاسخ به شبهات موافقين قمه زني

مقدمه چاپ ششم..... 1  (اين فصل جديد است)

 فصل اول ـ اهميت عزاداري برسالارشهيدان(عليه‏السلام).....3  (اين فصل جديد است)

     آيات و روايات....4 / بيانات امام‏خميني(قدس‏سره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالي)..... 8

 فصل دوم ـ تاريخچة قمه زني......... 11

     1. قمه‏زني چيست؟.....12   /  2. پيدايش قمه‏زني...... 14

         الف- ورود قمه‏زني به ايران در زمان صفويان و جريان‏فداييان....... 16

          ب- رواج قمه‏زني در دوران قاجار......... 19

     3. نقش استکبار در ترويج و بهره‏برداري از قمه‏زني......... 22

          الف- نقش استعمار انگليس........... 22

          ب- نقشة سيا در رابطه با فرهنگ عاشورا ..........24

فصل سوم ـ سير تاريخي مقابلة علما با انحرافات عزاداري....... 27

     1. موج اول؛ مبارزة علامه سيدمحسن‏امين(رحمه‏الله).......... 30

     2. موج دوم؛ مقابله حضرت امام خميني(قدس سره)......... 33

     3. موج سوم؛ حکم حکومتي رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالي)...... 37

‏فصل چهارم ـ علل صدورفتواي عدم جواز قمه زني ازسوي علما..43 (اين فصل تغيير يافته)

    1. وهن بودن قمه زني.44/       2. غير منطقي و غير قابل پذيرش بودن.......... 53

  3. عدم وجود سند شرعي براي قمه‏زني و خرافي و بدعت بودن آن........... 56  /

 4. اضرار و ايذاء...... 61    /  5. لزوم تبعيت از حکم وليّ فقيه در حرمت قمه زني..... 65

فصل پنجم) ـ 25 پرسش  و پاسخ ازعلما و صاحب‏نظران دربارة سؤالات رايج در موضوع قمه‏زني...... 73   (اين فصل جديد است)

فصل ششم ـ چند کتاب خواندني در موضوع عزاداري...... 104  (اين فصل جديد است)

     مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد...... 105

     هيئت؛ فضيلت و آيين مجالس ذکر اهل‏بيت(عليهم‏السلام)..... 106

     از عاشوراي حسيني تا عاشوراي شيعه..... 107

     عزاداريهاي نامشروع (ترجمه رسالة التنزيه لأعمال الشبيه)..... 108

     قمه زني؛ سنت يا بدعت؟.... 109

      از شور تا شعور حسيني...... 110

     خون موعود..... 111

     تراژدي کربلا، مطالعه جامعه شناختي گفتمان شيعه..... 112

     عاشورا، عزاداري، تحريفات..... 113

فصل هفتم ـ مروري‏اجمالي بر سوءاستفادة‏دشمنان‏تشيع ازمسألة‏قمه‏زني... 115-132

 مقدمه چاپ ششم را باهم بخوانيم...

اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا زَيْناً وَ لَا تَکُونُوا شَيْناً جَرُّوا إِلَيْنَا کُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا کُلَّ قَبِيحٍ.[1] امام حسن عسگري× فرمود: تقواي الهي را رعايت کنيد و زينت ما باشيد؛ نه مايه ننگ ما. با رفتار خود همة محبت‏ها را به سوي ما جلب کنيد و [با رفتار مناسب خود] هر [نسبت] ناروايي را از ما دور کنيد.

آنچه ائمه هدي از محبين و شيعيان خود انتظار دارند، هدايت همة ارادت‏ها و دوستي‏ها به سوي آنها و دفع هر قبيحي از ساحت قدسي آن انوار تابناک الهي است.ارادت قلبي و ابراز احساسات خالصانه دوستداران اهل‏بيت به محضر آن بزرگواران در طول قرون و اعصار، موجب شده جهانيان رفتار و منش ما را وسيلة شناخت بزرگان دينمان بدانند. از اين‏ روست که دشمنان مکتب اهل بيت نيز مترصد به دست آوردن نمونه‏هايي از رفتارهاي ما هستند که بتوانند با عرضة آن به افکار عمومي دنيا، نفرت و انزجار عمومي را بر ضد الگوهاي ديني ما ـ عليهم صلوات‏الله ـ برانگيزند. لذاست که مي بينيم اکثر پايگاه‏هاي اينترنتي و شبکه‏هاي تبليغاتي استکباري از تصاوير شيعياني که با رفتارهايي مثل قمه‏زني، چهار دست و پا رفتن و... قصد عرض ارادت به امام حسين× را داشته اند، سوءاستفاده و شيعيان را انسان‏هايي متوحش، غيرمنطقي و خشونت‏طلب معرفي کنند و جنايات خود را در کشورهاي شيعي تلاش براي کنترل و نظم‏بخشي جامعه‏اي غيرمتمدن و بدوي نشان مي‏دهند.

از سوي ديگر، سايت‏هاي تبليغي مسيحيت و وهابيت با ارائة اين تصاوير، ذهن مخاطب را از فرصت فکر کردن به پذيرش مذهب متعالي و مترقي تشيّع دور نگه مي‏دارند.اين مجموعه  ثمرة تلاشي است براي شناخت تاريخچه، سير تطورات و زمينه‏هاي موضع‏گيري فقهي و اجتماعي علما در مورد قمه‏زني و در آخر ارائة نمونه‏هايي از سوءاستفادة دشمنان تشيع از آن.استقبال گستردة علاقمندان به نشر فرهنگ عاشورا از اين مجموعه، عليرغم محدوديت توان تهيه کنندگان در پاسخگويي به درخواستهاي مکرر افراد، مجموعه‏هاي فرهنگي، نهادها و دستگاههاي مذهبي، زمينه‏ساز انتشار پنج چاپ از اين کتاب ـ با حمايت ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم ـ در مدت‏زماني کوتاه شد.

ترجمة سريع آن به چند زبان زندة دنيا و دهها هزار مراجعه به سايت دست پنهان و لينک‏دادن دهها پايگاه اطلاع‏رساني به آن، نشانگر لطف الهي و نزول برکاتي است که منشأ آن را ويژگي‏هاي خاص اين مجموعه نمي دانيم؛ بلکه نياز وافر جامعه و آمادگي مردم براي پذيرش استدلال محکم و تهي بودن فضا از محصولات قوي و پاسخگو، علت اين‏گونه استقبال‏هاست.اميد که بصيرت ديني عزاداران حسيني و ارادتمندان آستان نوراني ائمة هدي^ موجب جلب رضاي صاحب عزاي واقعي، حضرت ولي‏عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) و زمينه‏ساز ظهور حضرتش گردد. دفتر فرهنگي فخرالأ ئمه(عليهم‏السلام) ذيحجه ‏الحرام 1430    پاورقی [1]. بحارالأنوار، ج 75، ص 372

+ نوشته شده در  87/10/21ساعت 6:7  توسط سمپادیان  | 

مخالفت با قمه‌زني، مخالفت با عزادارى نيست؛ مخالفت با ضايع کردن عزادارى است. عزادارى امام حسين را نبايدضايع کرد. (بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعى از اقشار مختلف مردم قم)


متأسفانه امروز «قمه زني سنت يا بدعت؟» موضوعي است به صورت هدفمند توسط مخالفان اسلام ناب و انقلابي برنامه‌ريزي و تدارک ديده مي‌شود، که هدف آن نيز چيزي جز ارائه چهره‌اي تحريف شده و غير واقعي از انقلاب و مکتب تشيع به جهان نيست، انقلابي که اکنون تبديل به چشم و چراغ تمام مستضعفين جهان شده است و مکتبي که قلوب تمام حقيقت‌جويان را به خود جذب نموده است.


شايد در قديم و حتي چند سال پيش افرادي فقط بخاطر عشق به اهلبيت عليهم السلام و به صورت خودجوش مبادرت به اين گونه امور مي نمودند اما اکنون شاهد دست هاي پنهاني هستيم که دست‌ اندرکاران آن درصددند تا با استفاده از احساسات عوام جامعه و تحريک آن به اهداف شوم خود نائل گردند. جرياني که آشکارا مدعي مي‌شود ميان آنچه در کربلا صورت گرفته با آنچه فقه اهل بيت، عليهم‌السلام، مي‌گويد تضاد وجود دارد و فتوا صادر مي‌کند که در عزاداري سيدالشهدا، عليه‌السلام، جائي براي دخالت فقه و فقها وجود ندارد. جرياني که ديگر عملا هدف خودرا ضدّيت با دستور اکيد رهبري معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه‌اي که قمه‌زني را ممنوع اعلام نموده‌اند مي داند.


در چنين شرايطي مسئوليت و وظيفه سنگين همه‌ي کساني که به نحوي امکان روشنگري و تبيين واقعيت هاي ديني را دارند اينست که در جهت آگاه‌سازي مردم اقدام نموده و تمام توان خويش را در جهت شکستن حصار جهالت و خرافات به کار برند. و با پيرايه‌هائي که به بهانه عزاداري شهداي کربلا به دين و مذهب اهل بيت، عليهم‌السلام، بسته مي‌شود مبارزه نمايند. زيرا طراحي اين برنامه‌ها نشان مي‌دهد عناصر کار کشته و با تجربه‌اي دست‌اندرکار تهيه‌ي آن بوده اند و براي رسيدن به هدف مورد نظر امکانات زيادي بکار گرفته شده و سرمايه‌گذاري قابل ملاحظه‌اي نيز صورت گرفته است.


امروز شاهد آنيم که جريان آلوده‌اي «قمه زني» را «حقيقت مظلوم» مي‌نامد و براي احيا آن اين‌همه سرمايه‌گذاري مي‌کند و به خوبي مي‌داند که اعتقادات مردم را چگونه مي‌توان آماج حملات و ضربات قرار داد. از اين حيث ذره‌اي ترديد نبايد کرد و با مديريت فرهنگي مؤثر با جرياناتي که توسط دست‌هايي پنهان پديد آمده و مديريت مي‌شود و با اصل اسلام و نهضت عاشورا دشمني دارند مقابله نمود.


کتاب «قمه‌زني سنت يا بدعت؟» يکي از  اين اقدامات فرهنگي است که چاپ اول آن در سال 1385منتشر و مورد توجه تمامي مردم متدين و ولايت مدار اصفهان قرار گرفت که با توجه به اين استقبال گسترده با ويرايشي جديد در سال1386تجديد چاپ شد و در همان سال به چاپ ششم رسيد که بحمدالله توانست قدري مؤثر واقع شود و با انجام مسابقه کتابخواني و اقدامات فرهنگي برگرفته از آن در استان اصفهان، سال گذشته شاهد کاهش80درصدي قمه‌زني در اين استان بوديم.


همين نقش مؤثر کتاب منجر شد تا سال گذشته اين کتاب به عنوان کتاب برگزيده همايش تجليل از خادمان فرهنگ مکتوب اصفهان و همچنين کتاب برتر بخش فقه و اصول چهارمين همايش اهل قلم استان اصفهان شناخته شود. چاپ هفتم اين کتاب نيز امسال به همت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي منتشر مي شود. خوشبختانه امروز  با گذشت دو سال از انتشار اين کتاب جمع بسياري از عزيزان با اقباس از آن توانسته اند کتابها و محصولات فرهنگي مؤثري را جهت مبارزه با اين عمل خرافي ارائه کنند. که تلاش هاي همه آنها نيز متشکريم.علاقه مندان به تهيه کتاب مي توانند با شماره تلفن هاي 222900-0311انتشارات گلبن و يا شماره تلفن3360686-0311 تماس حاصل فرمايند.


وبلاگ نويسندهhttp://ghamezani.parsiblog.com/788576.htm

+ نوشته شده در  87/10/21ساعت 6:4  توسط سمپادیان  | 

قرضاوي ضدشيعه به بهانه قمه زني و...

به بهانه اظهارات ر ئيس اتحاديه علماي مسلمين جهان، بيم برخواستن آتش فتنه طائفه‌اى!

اظهارات يوسف القرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمين جهان عليه شيعه جنجال­هاي گسترده را ايجاد کرده است. به گونه­اي که با واکنش صريح علماي شيعه مواجه شده و وي مورد نکوهش شديد قرار گرفته است. وي در گفت و گو با روزنامه المصري اليوم ادعاهاي خود را تکرار کرد و شيعيان را بدعتگر ناميد و مدعي تلاش آنها براي گسترش تشيع در بين اهل تسنن با توسل به منابع مالي و نيروهاي تبليغي شد. يوسف القرضاوي همچنين مدعي شد، شيعيان با کارهايي مانند قمه زني درعاشورا و ... در دين بدعت ايجاد کرده‌اند.  

اظهارات قرضاوي واکنش صريح و تند علماي شيعه را به دنبال داشت. آيت الله محمدعلي تسخيري، نايب رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمانان و دبيرکل مجمع بين المللي تقريب مذاهب اسلامي با انتقاد از اظهارات ضد شيعي او گفت، اين سخنان با اهداف اتحاديه جهاني علماي مسلمان که خود وي با تلاشهاي زياد آن را به منظور از بين بردن تعصبات، تفرقه، تبليغ ميانه روي و اعتدال تأسيس کرده و در ميثاق اسلامي اين اتحاديه مشهود است سازگار نيست.

  محمد باقر المهري، معاون مراجع ديني شيعيان کويت نيز در پي اظهارات ضد شيعي قرضاوي در بيانيه­اي يادآور شد، همه اعضاي اتحاديه خواستار عزل و کناره گيري او از منصب رياست هستند، زيرا وي براي اين کار ساخته نشده و صلاحيت رياست منصب اين اتحاديه را ندارد.  

علامه فضل الله نيز در گفت و گو با روزنامه کويتي الرأي العام گفت، نمي دانم چه مصلحتي در کار است که براي فتنه انگيزي بين مسلمانان تلاش شود. آيا اين مسئله که شيعيان اهل سنت را به مذهب تشيع ترغيب مي­کنند، خطر محسوب مي شود؟ در اين صورت نظر قرضاوي در مورد کتابهاي بسياري که در هم اکنون اهل سنت در تکفير شيعه و حمله به اين مذهب منتشر کرده و شيعيان را مشرک و مرتد مي خوانند، چيست؟ نظر ايشان در مورد تبليغ تسنن توسط اهل سنت لبنان و ترغيب شيعيان به گرويدن به مذهب تسنن چه مي تواند باشد؟ آيا اين اقدامات را مي توان جنگ اهل سنت عليه شيعه خواند؟ علامه فضل الله در خصوص قدرت يافتن شيعه در منطقه و رابطه آن با برانگيختن احساسات سني شيعي خاطر نشان کرد که آيا مشکل قدرت يافتن شيعه است يا قدرت يافتن امريکا؟ مشکل اصلي را بايد در امريکا و دنباله روهاي او جستجو کرد که قصد دارند در ميان مسلمانان فتنه انگيزي کنند.

  دکتر حسن عبدالله نويسنده برجسته کويتي نيز در مقاله‌اي در روزنامه الرأي چاپ کويت در پاسخ به سخنان اخير قرضاوي که شيعيان را بدعت گذار و تبليغات شيعه را خطري براي جهان اسلام معرفي کرده، نوشته است که مذهب شيعه يکي از مذاهب اسلامي است که الازهر آن را به رسميت شناخته و هرکس که برعقيده شيعه باشد مسلمان است. پس به چه دليل اين مذهب خطري براي اسلام محسوب مي شود؟   اين نويسنده افزوده است مسئله مهم آن است که در مذهب شيعه همچون مذاهب اهل  سنت حجت‌ها و براهين بسياري وجود دارد که ميليون‌ها انسان به مذهب تشيع روي مي آورند، لذا گفته قرضاوي که شيعيان براي گسترش مذهب خود ميلياردها دلار هزينه کرده‌اند غير عقلاني و نوعي ظلم و اجحاف به اين مذهب است.

  دکتر احمد راسم النفيس نويسنده و محقق سرشناس شيعي مصر با نشر مقالات متعدد در جرايد و پايگاههاي خبري با عنوان ادعاهاي موهوم شبيخون شيعه به مصر اين قبيل ادعاهاي موهوم و بي اساس قرضاوي را فتنه انگيزي خوانده که هر عاقلي را به حيرت وامي دارد، وي سپس با پرسش درباره انگيزه قرضاوي در نواختن ساز جديد خود مبني بر خطر شيعه براي جهان اسلام و تلاش ميليارد دلاري براي نشر شيعه در مصر اين ادعا را محکوم کرده است.

  از سوي ديگر در پي شکايت عليه سخنان ضد شيعي يوسف القرضاوي، گروهي از فعالان و وکيلان شيعي خواستار بازداشت او شدند.   گروهي از فعالان و وکيلان شيعه کيفرخواستي عليه يوسف القرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان به دادگاه قانوني دوحه پايتخت قطر ارائه کردند. آنها اعلام کردند که قرضاوي شعله‌هاي فتنه ميان سنيان و شيعيان را برانگيخته است. اين گروه از فعالان و وکيلان حقوقي به رياست امين طاهر بديوي از عربستان اين کيفرخواست را به دادگاه قطر ارائه کردند که در آن خواستار مجازات قرضاوي، لغو تابعيت قطري، اخراج او از قطر و بازداشت او شدند. اين گروه نامه‌اي نيز به شيخ حمد آل ثاني امير قطر ارسال و اعتراض خود را به شيخ يوسف القرضاوي اعلام کردند که او از روي تعمد ميان مسلمانان فتنه‌انگيزي مي‌کند، چهره نادرستي از اسلام ارائه مي‌دهد، به مسلمانان و مذاهب آنها تعرض مي کند. از اين رو خواستار طرد قرضاوي و باطل کردن تابعيت او شدند.

  در پي اوج گيري شکايت­ها و واکنش­ها عليه شيخ يوسف القرضاوي، وي با صدور بيانيه­اي تلاش کرده بخشي از ديدگاه­هاي تند خود را اصلاح کنند. گرچه حاضر نشده از برخي ديگر از ديدگاه­هاي خود کوتاه بيايد. رئيس اتحاديه علماي مسلمين اتهام وارده مبني بر حمايت وي از انديشه­هاي طائفه­اي و ايجاد فتنه شيعه و سني را به شدت رد کرد و گفت، هر فرد مسلماني به وحدت امت اسلامي معتقد است و همه فرقه­ها، مذاهب و طائفه­ها به آن ايمان دارند اما تمام آنها از ريشه با شيعه مخالفند.

  قرضاوي در بيانيه خود تاکيد کرده است، تمام سنيان معتقدند که شيعه کافر نيست ولي خودي هم نيست. اين را تمام سنيان به آن معتقدند. ما با آنان همچون کافر برخورد نمي­کنيم بلکه قضاوت در مورد آنان همانند کسي است که از جمعمان خارج شده است. وي همچنين اتهامي که به وي درباره تحريف قرآن وارد آمده را رد کرد و گفت، موضعش موضع هر عالم سني معتدل است و هيچ گاه نيز دست به تحريف قرآن نزده است.   قرضاوي درباره وحدت اسلامي نيز گفته است، اختلاف در فروع دين، مسائل عملي دين، احکام عبادات و معاملات طبيعي است و مشکلي با آن نداريم. اختلاف ميان ما و شيعيان نيز بزرگتر از اختلاف برخي فرقه­هاي سني با يکديگر نيست. در اين مسائل خطوط قرمز وجود دارد که نبايد از آن گذر کرد، مثلا سب صحابه يا تبليغ شيعه در بلاد کاملا سني خالص. اين چيزي است که تمام علماي شيعه آن را قبول دارند. وي در ادامه مي­افزايد، به رغم اختلاف‌هايم با مواضع شيعيان از برنامه­هاي هسته­اي ايران حمايت کردن و دسترسي به تکنولوژي صلح­آميز هسته­اي را حق مسلم آن دانستم و گفتم در صورتي که به امريکا بخواهد به ايران حمله کند ما عليه آن برخواهيم خواست، ايران جزئي از بلاد اسلام است. نبايد درباره آن افراط کرد. شريعت ما بر ما واجب کرده از بلاد اسلامي در برابر هر تهديد خارجي دفاع کنيم.  قرضاوي همچنين در بيانيه خود آورده است، دوست من آقاي تسخيري که بيش از يک ربع قرن مرا خوب مي‌شناسد و همواره در هيئت امناي اتحاديه علماي مسلمين، اجلاس‌ و مجامع فقهي با هم ملاقات داريم، نيک مي‌داند که من هيچ گاه فتنه‌انگيز نبوده بلکه همواره مبلغ وحدت و الفت بوده‌ام و در برابر حملات گروه‌هاي تندرو ايستاده و نسبت به خطر آنان هشدار داده و افراد را در نوشته‌ها، خطبه‌ها و سخنراني‌هايم به اعتدال و ميانه‌روي فرا خوانده‌ام تا بدانجا که در ميان اصحاب تبليغ و انديشه و فقه به عنوان  سمبل اعتدال شناخته شده‌ام و آثارم در دعوت ديگران به بيداري اسلامي گواه اين مدعاست. وي سپس افزوده است که آقاي تسخيري نيک به ياد دارند که من در طول زندگي‌ام منادي وحدت و انسجام امت اسلامي و از مويدان تقريب بوده و مباحث و مقالات مهمي در اجلاس تقريب ارائه کرده‌ام. قرضاوي در ادامه مي‌گويد: من اذعان مي‌کنم که روزنامه المصري اليوم سخن مرا دقيق و کامل نقل نکرده و در آن دخل و تصرف نموده است. مطالب منقول دقيق و کامل نبوده و با اصل پاسخ‌هايم  انطباق ندارد.

  قرضاوي سپس از ديدگاه خود در قبال موضع شيعه نسبت به قرآن سخن گفته و مي‌افزايد در مقالاتي که در کنفرانس‌هاي تقريب از جمله در بحرين ارائه کردم و طي رساله‌اي با عنوان مبادي في الحوار و التقريب بين المذاهب و الفرق الاسلاميه از سوي کتابخانه مصري و هبه و مؤسسه لبناني الرساله انتشار يافت، نظر کساني که شيعيان را به تحريف قرآن متهم مي‌کنند و آنان را کافر مي‌پندارند رد کرده و گفته‌ام تمام شيعه معتقد به قرآن هستند و از همين رو آن را تلاوت و حفظ کرده و در مسائل اعتقادي به آن استناد مي‌کنند و نيز گفته‌ام که هرگز نزد شيعيان قرآني که مغاير قرآن ما باشد ديده نشده است و قرآن‌هاي چاپ ايران همان قرآن‌هايي است که در مصر و سعودي چاپ مي‌شود و افزوده‌ام که شيعيان خود نسبت به اين ادعا که بعضي از جزءهاي قرآن ناقص است اتفاق نظر نداشته و محققان شيعه نيز اين رأي را مردود مي‌شمارند و در همين راستا و در بيان عدم تحريف قرآن مجيد و مصون بودن آن از هر گونه فزوني و کاستي ، به نقل اقوال شيعيان معتدلي پرداخته‌ام که مورد استناد علماي اهل سنت است. همچون: شيخ صدوق در ساله اعتقادنا في القرآن؛ تفسير مجمع البيان؛ سخنان سيد مرتضي در صحت قرآن؛ قاضي نورالله شوشتري در کتاب مصائب النواصب؛ ملا صادق در شرح کليني اينها مطالبي بوده است که در کتاب مبادي الحوار و التقريب خود نوشته ام که بهترين گواه بر موضع من نسبت به نگاه شيعه به قرآن است. بنابراين دامن زدن به اين مطب براي حمله به من روا نيست.

منبع: سايت ايران ديپلماسي:

 http://www.irdiplomacy.ir/Modules/ArticlePortal/Phtml/ArticlePrintVersion.Html.php?Lang=fa&TypeId=1&ArticleId=2774
و http://www.tebyan.net/Hawzah/HawzahNews/2008/9/16/74804.html

+ نوشته شده در  87/10/21ساعت 6:2  توسط سمپادیان  | 

مطلبي کاملاجديدازعراق امروز؛پشت صحنه قمه زني:دفاع سفارت انگليس درعراق ازقمه زني!

يکي از دوستان که خيلي در تيار صدر آشنا دارد،در يکي از مجالس براي من علت جلو گيري نکردن ازقمه زني عراق در محرمي که گذشت را گفت: چند هفته قبل از ماه محرم مکتب مقتدي صدر بيانيه اي صادر کردند که تطبير (قمه زني در عربي را تطبير گويند) ممنوع است و اگر حلقه هاي قمه زني را ديديم با اسلحه گرم از آنها جلوگيري مي کنيم. ولي در ششم محرم سفارت انگليس با ارسال نامه اى به وکلاي تيار شيرازي و مؤيدين قمه زنى حمايت خود را از قمه زني اعلام مي کند و به آنها وعده مي دهند که نيروهاي انگليسي سلامت قمه زنان در يوم العاشر محرم را تضمين مي کنند! ببينيد چگونه انگليس از بدعت دفاع مي کند!! منبع:‏سايت کانون گفتمان قرآن:http://www.askquran.ir/showthread.php?t=7673

اکنون چندين نمونه ديگرکه کاملا مستندند، را به نقل ازچاپ هشتم کتاب دست پنهان مي آورم:

دشمن ازقمه‏زني برضدتشيع استفاده مي‏کند؛ خاطرات مستند چندتن ازعلما وصاحب‏نظران جهان اسلام را از دستهاي پنهاني که ترويج اين‏گونه رفتارها رادرکشورهاي اسلامي به‏عهده داشته‏اند، بشنويم؛
1. عراق:علامه محمدجوادمغنيه، از علماي بزرگ عراق، در کتاب تجارب خود، بحثي دارد تحت عنوان «کفن‏هايي براي زنده‏ها»؛ هنگامي که از عالمي فلسطيني دربارة نظر علماي فلسطين نسبت به شيعه سوال مي‏کند، مي‏نويسد:همانا سبب اصلي اين تفرقه‏اي که ميان مسلمين ايجاد شده است، استعمار و اياديش هستند؛ بدين طريق که آنها دائما مسلمانان را با هر وسيله‏اي که شده تحريک و تجهيز نموده و در مقابل هم قرار مي‏دهند. از جملة اين راه‏ها، اين بود که دولت انگليس در ماه محرم، هزار کفن به قمه‏زنان هديه نمود و هنگامي که دولت آمريکا از آن با خبر شد، براي آن که فرصت را از دست‏ندهد، دو هزار کفن به آنها هديه نمود.[1]   
در خصوص نقش سفارت‏هاي کشورهاي استعماري در ورود و گسترش اين‏گونه سنت‏ها به کشورهاي اسلامي- از جمله عراق- منتشرشده است، در اينجا به سندي که محقق و جامعه‏شناس عراقي «ابراهيم الحيدري» در کتاب Sozioloyie آورده است، اشاره مي‏کنيم: سفير انگليس در بغداد بعد از جنگ جهاني دوم و هم‏زمان با کاهش مواد غذايي و افزايش قيمت‏ها در بازار، مقدار زيادي چاي و سيگار مورد نياز هيئت‏ها و مجالس عزاداري را از طريق شخص ثالثي به بعضي از مسؤولين هيئت‏ها تقديم کرد؛ جالب اينکه به اين هيئت‏ها مقدار زيادي پارچة سفيد هم براي استفاده در مراسم قمه‏زني داده شد.[2]
دکتر تيجاني نيز در کتاب «اهل بيت(عليهم السلام)؛ کليد مشکل‏ها» در اين‏باره مي‏نويسد:يکي از علماي گذشته مي‏فرمود : شمشيرهايي که در گذشته شيعيان آن را در برابر ظالمان بلند مي‏کردند، امروز براي زدن به سرهاي خود، از آن استفاده مي‏کنند. تاجايي که انگليسي‏ها مقدار زيادي شمشير، در ميان دسته‏هاي عزاداري - در کربلا- تقسيم مي‏کردند.[3]
2. جمهوري آذربايجان: کسى که بامسائل کشور شوروى سابق و اين بخشى که شيعه‌نشين است - جمهورى آذربايجان - آشنا بود، مى‌گفت: آن زمان که کمونيست‏ها بر منطقه‌ى آذربايجان شوروى سابق مسلّط شدند، همه‌‏ي آثار اسلامى را از آن‌جا محو کردند. مثلاً مساجد را به انبار تبديل کردند، سالن‏هاى دينى و حسينيه‌ها را به چيزهاى ديگرى تبديل کردند و هيچ نشانه‌اى از اسلام و دين و تشيّع باقى نگذاشتند. فقط يک چيز را اجازه دادند و آن، قمه زدن بود! دستورالعمل رؤساى کمونيستى به زيردستان خودشان اين بود که مسلمانان حق ندارند نماز بخوانند، نماز جماعت برگزار کنند، قرآن بخوانند، عزادارى کنند، هيچ کار دينى نبايد بکنند؛ اما اجازه دارند قمه بزنند! چرا؟ چون قمه زدن، براى آنها يک وسيلة تبليغ بر ضدّ دين و بر ضدّ تشيع بود. بنابراين، گاهى دشمن از بعضى چيزها، اين گونه عليه دين استفاده مى‌کند. هر جا خرافات به ميان آيد، دين خالص بدنام خواهد شد.[4]
3. بنگلادش: يکي از علماي مجتهد بنگلادشي که زماني از شاگردهاي ما بوده‏اند، براي من گفت: علت اينکه بنگلادش از پاکستان جدا شد، اين بود که بنگلادش کاملا سنّي‏نشين بود، اما در پاکستان فرهنگ شيعه غلبه دارد... ولي رفته رفته پيشرفت مذهب تشيع در آنجا شروع شد. او مي‏گفت شيعه مقداري در آنجا اوج گرفت. گروهي(؟!) از پاکستان به بنگلادش آمدند؛ به‏عنوان اينکه شيعه دارد پيشرفت مي‏کند، پس بايد اقامة شعائر حسيني هم در اينجا به نحو احسن و اکمل انجام بپذيرد!    برخي پاکستاني‏ها در عاشوراء از اين زنجيرهايي که سرش چاقو دارد به پشت خود مي‏زنند؛ ايشان براي من گفت: يک وقت ديديم پيشرفت تشيع توقف کرد. متوجه شديم که علت آن، اين‏گونه کارهاست.[5]
4. ايران: اينکه من مي‏گويم دست بيگانگان در ميان است، شخص ثقه‏اي نقل کرد؛ گفت در مشهد در يکي از سالها،يک وقت ديديم، از طرف يکي از سفارتخانه‏هاي خارجي آمدند، قمه‏هاي نو در ميان بعضي عزاداران تقسيم مي‏کنند؛ همه‏اش سفيد؛ برّاق؛ يک شکل!    آيا اين سفارتخانة خارجي دلش براي ما سوخته که عزاداري کنيم؟! يا اينکه مي‏خواهد اينها را نشان بدهد و بگويد: اينها وحشي هستند؟![بيگانگان] براي اينکه اسلام را خرافي جلوه دهند، و نسل فرهيختة دانشمند را از اسلام دور کنند، مي‏آيند خرافات را مخلوط مي‏کنند؛ مسائلي که جزء دين نيست، جزء دين مي‏کنند؛ در عزاداري‏ها دخالت مي‏کنند؛ شکل عزاداري را عوض مي‏کنند.    مسئلة قمه‏زني که در هيچ زماني در زمان معصومين نبوده، مي‏آيند اين را رايج مي‏کنند، تا مردم را در نظر بيگانه‏ها خرافي جلوه دهند.  يک فيلم درست کرده‏اند در يکي از کشورهاي خارجي، به‏ نام فيلم «فتنه» در کشورهاي مختلف نشان دادند؛ گفتند: بيائيد تماشا کنيد؛ ببينيد مسلمانها اين‏اند: آدم کشند؛ خودزن‏اند! فيلم مرکب از سه بخش بود... بخش سوم، منظرة قمه‏زدنهاست؛ سر بچه را قمه مي‏زند؛ خودش را قمه مي‏زند، لباس سفيدشان، تمام مملو از خون نشان مي‏دهد!  ...عزاداري سيدالشهداء از افضل قربات است؛ کيمياست؛ وسيلة حل مشکلات است؛ اما کاري که مردم را از اسلام دور نکند...[6]
منابع و پاورقي ها: 
[1]. «إنّ السبب لهذه التفرقه هو الاستعماروعلماء الاستعماريثيرونها ويغذّونهابکل وسيله-ومن هذه الرسائل إنّ الانجليزيهدون ألف کفن في شهرالمحرم للضاربين أنفسهم بالسيوف والسلاسل، وأرادت أمريکا أن لاتفوتهاالفرصة فأهت هؤلاءألفي کفن»(محمدجوادمغنيه،تجارب،ص449 و450)
[2] .Ibrahim Al-Haidari, Sozioloyie. P. 176
[3] . دکتر محمد تيجاني، اهل بيت کليد مشکل ها، ترجمه سيد محمد جواد مهري، ص 186
[4] - بيانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ مردم در صحن امام خمينى(ره) مشهد مقدس رضوى 01/01/1376
[5] . مصاحبه با آيت الله محمد هادي معرفت، عاشورا، عزاداري، تحريفات، ص 528 ؛ ص 519
[6] . بخشي ازسخنراني حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي درحرم مطهرحضرت معصومه(سلام الله عليها)،نهم رمضان1430
‏--- سايت کانون گفتمان قرآن:http://www.askquran.ir/showthread.php?t=7673 
---- و وبلاگ کتاب دست پنهان: http://www.dastepenhan.blogfa.com/post-15.aspx
+ نوشته شده در  87/10/21ساعت 6:1  توسط سمپادیان  | 

"آقای بهجت را دروغگو کردند، علامه طباطبایی را کافر!"
استاد فاطمی نیا گفت: من بعدا خدمت آیت ا... بهجت رفتم و موضوع را از ایشان پرسیدم. ایشان گفتند، سید ابوالحسن می خواست جلوی قمه زنی را بگیرد، ولی نتوانست. اما وقتی پیش فردی که در سی دی سخن گفته بود، رفتم، گفت : پس آقای بهجت دروغگو است و باید نمازهایی که پشت سر ایشان خوانده ایم، اعاده کنیم!
آینده: حجت الاسلام و المسلمین استاد فاطمی نیا در سخنان خود در شبهای تاسوعا و عاشورا از نگاه های افراطی و تحریف شده به دین به شدت انتقاد کردند.
وی با اشاره به این که هدف قیام امام حسین(ع) نجات دین از تحریفات بوده، به بیان درد و دل های خود و انتقاد از برخی کج فهمی ها به نام دین پرداخت.
استاد فاطمی نیا اظهار داشت: این افراد کج فهم حتی علامه طباطبایی را کافر می خواندند و به چهره ای چون آیت الله العظمی بهجت که مثل ایشان در حال حاضر نداریم، تهمت دروغگویی می زنند.
وی توضیح داد: یک سی دی درست کرده اند که در آن یک روحانی سید با محاسن از قول آقای بهجت می گوید: در جوانی من، سید ابوالحسن اصفهانی گفت قمه بزنید و 700 مجتهد قمه زدند و من هم لای آنها رفتم و قمه زدم.
استاد فاطمی نیا گفت: من بعدا خدمت آیت ا... بهجت رفتم و موضوع را از ایشان پرسیدم. ایشان گفتند، سید ابوالحسن می خواست جلوی قمه زنی را بگیرد، ولی نتوانست. اما وقتی پیش فردی که در سی دی سخن گفته بود، رفتم، گفت : پس آقای بهجت دروغگو است و باید نمازهایی که پشت سر ایشان خوانده ایم، اعاده کنیم!
سید عبدالله فاطمی نیا با انتقاد از این گونه خشک مغزی ها گفت: ما این همه دعا داریم، آن وقت یک عده ای می روند دنبال دعاهایی که یک مشکلی یا یک چیز جنجالی داشته باشد. در حالی که من به آنها گفتم مگر قحطی دعا داریم که دنبال این موارد می روید؟ یا من در قم دیده ام که کلیشه لعن علیه برخی درست می کنند و روی در و دیوار را از آن پر می کنند. البته آن وهابی هم که زورش به اینها نمی رسد، می رود در شهر دیگری چند جوان شیعه را با بمب به کشتن می دهد. وی گفت: نهضت سید الشهدا (ع) دقیقا در مقابل تخریب عقاید عمل کرد و امروز هم وظیفه ما مقابله با کژاندیشی هایی است که با نام دین به خورد جوانان می دهند. 
استاد فاطمی نیا با اشاره به گستردگی وسایل گمراه کننده جوانان از CD های مختلف گرفته تا شبکه های ماهواره ای گفت: ما هم باید به اندازه وسع خودمان از همین ابزارها استفاده و از اعتقاداتمان دفاع کنیم.  وی با بیان خاطره ای از علامه سید شرف الدین گفت: در زمان ایشان مدرسه ای در منطقه شیعه نشین لبنان زده بودند که دختران شیعه را با پوشش های نامناسب می پذیرفت و این مدل را ترویج می کرد. وقتی موضوع را به سید شرف الدین گفتند، انتظار داشتند ایشان برخورد تند کند یا اعلام عزا کند. اما ایشان گفتند آنها مدرسه درست کرده اند، شما هم باید مدرسه خوب درست کنید. چرا که حق هم از همان مسیری منتشر می شود که باطل منتشر می شود.
كدخبر: ۷۱۶۰۵
تاريخ: ۲۰ دي ۱۳۸۷
+ نوشته شده در  87/10/21ساعت 5:57  توسط سمپادیان  |